Fashion Days

IMPLEMENTARE CROSSPOINT – STUDIU DE CAZ

Despre companie

Povestea Fashion Days a început în 2009, cu misiunea de a oferi acces la branduri exclusive menite să contribuie la o schimbare pozitivă a look-ului și a stilului. In anii ce au urmat, compania a evoluat și a devenit astfel un produs complet: un shop online cu o diversitate impresionantă de produse și branduri, accesibile oriunde și oricând.
Acum, este destinația fashion de încredere din Romania, Bulgaria și Ungaria. Oferă sute de mii de produse de la o varietate impresionantă de branduri.


Premiul ELA

In cadrul ediției 2015 a European Gold medal in Logistics & Supply Chain, categoria Project of the Year, compania Fashion Days a obținut locul al III-lea cu proiectul “Logistics and Operations with Style“, concurența fiind reprezentată de proiecte din toate țările europene, membre ELA.


Câteva dintre provocările proiectului

  • Numărul ridicat de comenzi în perioada de go-live;
  • Număr ridicat de tranzacții pe secundă;
  • Implementarea concomitentă a soluțiilor de WMS si conveior;
  • Modificările constante aduse din business (volume, număr de depozite, perioade de vârf);
  • Integrarea a peste 200 de noi utilizatori în sistem;
  • Varietatea de reguli adusă de livrarea concomitentă spre 10 țări diferite;
  • Timp de migrare foarte scurt;
  • Echipe IT geografic separate la nivel de infrastructură, monitorizare, fluxuri business;
  • Extinderea inițială de la 1 la 3 depozite, apoi consolidarea operațiunilor printr-o migrare ce a trebuit să permită existența concomitentă a fluxurilor inițial setate și a celor adaptate la noul centru logistic;
  • Volume ridicate de tranzacții interfațate cu sisteme externe;
  • Implementarea politicilor de facturare și printabile la nivel de soluție WMS;
  • Tipuri variate de marfă cu comportament logistic distinct;

Soluția

Go-live-ul în depozitul Fashion Days a avut loc la 11 mai 2013, la 4 luni de la începutul proiectului.

Extinderea ulterioară a variat de la implementarea a alte 2 depozite de stoc până la migrarea către un nou centru logistic.

Rezultatele pozitive au fost imediate. Acuratețea de stoc a depășit 99,998%, iar dublările de volume au putut fi realizate fără modificări semnificative de organigramă în depozit.

Transformarea Crosspoint în sistemul informatic central utilizat în logistică a fost permisă de interfețele între sistemele IT ce au permis peste 100.000 de tranzacții zilnice schimbate între sisteme.

Din punct de vedere funcționalitate, includera unor fluxuri cum ar fi cel de RMA și cycle count au permis atât o creștere a performanței cât și o transparență mai mare către alte departamente.

Decizia de serializare a excepțiilor identificate la recepție și de includere în sistem a trasabilității retururilor refuzate au făcut ca prin Crosspoint să fie monitorizată situația reală de pe teren dincolo de stocurile menținute scriptic la nivel de soluții financiar contabile.

Funcţionalităţi implementate inițial:

l

Recepție

Modulul de recepție a fost implementat în concordanță cu procesele fizice desfățurate în depozit. Soluția de a eticheta paleții descărcați a permis urmărirea acurată a mărfii în curs de recepție. Produsele cu volumetrie atipică au fost separate de cele standard. Activarea Crosspoint Back Office ca și instrument de recepție a permis identificarea produselor fără conținut online corespunzător precum și discrepanțe între imaginile integrate de Crosspoint cu soluția de e-commerce și marfa primită de la furnizor. Etichetarea individuală a articolelor a permis o independență de acuratețea furnizori în a folosi coduri de bare unice sau valide. Legătura la comenzile de achiziție și atașarea de numere seriale și poze în sistem pentru excepții au permis o transparență ridicată a interacțiunii între departamentele Logistică, Financiar și Achiziții.

Put Away

Procesul de put-away a permis o dublă verificare a corectitudinii procesului de recepție precum și o separare a destinațiilor mărfurilor în depozit. Pentru recepțiile de tip flash-sale direcționarea către zona de conveior a fost imediată. Pentru marfa cu regim special (excepții, consignație, custodie) sistemul a fost setat în a direcționa cărucioarele cu marfa scanată către zonele corespunzătoare din depozit. Menținerea conceptului de campanii stoc si flash-sales au fost integrate fără a afecta fluența și similitudinea procesului pentru utilizatorii finali. Pentru a eficientiza activitatea din depozit în cazul recepțiilor flash-sale procesul a coincis cu integrarea cu soluția de automatizare, cu procesul de rezervare pe comandă și de prioritizare la nivel de comenzi deschise în sistem. Sistemul de tip haos de stocare s-a dovedit cel mai potrivit pentru balansarea stocării dar și a picking-ului.

Integrare Conveior

Pentru o acuratețe maximă la nivel de proces decizia a fost de a seta sistemul WMS ca master în relația cu soluția de conveior implementată. Alocările de divertare realizate de sistem au fost parametrizate în a diferenția regim comenzi single-line și multi-line, în a balansa zonele de consolidare comenzi și încărcare resurse.

Integrare Curier

Crosspoint WMS a integrat încă din prima zi de go-live, alocarea de număr AWB din serii pre-administrate de către administratorii de sistem, tipărirea de AWB cu reguli specifice setate pentru 10 țări livrate din depozitul central, comunicarea de colete livrate către sistemele curierilor din cele 10 țări destinație.

Facturare

Pentru a gestionare rapidă a livrărilor parțiale procesul de facturare a fost integrat în soluția WMS. Distribuția de discount, alocarea de costuri transport, gestionarea priorităților de marfă proprie sau în regim de consignație, preluarea seriilor de facturi din soluția ERP, au fost câteva din regulile permise de funcționalitățile Crosspoint adaptate pentru cerințele Fashion Days. Alături de soluția de integrare curier procesul a fost unul transparent utilizatorilor integrat în procesul de împachetare.

Consolidare și Transport

Pentru a eficientiza colaborarea cu partenerii de curierat, colete pregătite au fost grupate prin soluția Crosspoint WMS în big-box-uri cu serii unice alocate, restricționate la destinație comună (țară / zonă). Procesul de consolidare a permis determinarea greutății la nivel de cutie consolidată dar și o creștere a acurateții prin folosirea modulului de Transport al Crosspoint ce a certificat momentul exact în care fiecare colet a fost urcat în mașina de curierat. Integrarea cu soluția de e-commerce a permis transmieterea automată de notificări către clientul final cu privire la acest eveniment.

Wave picking

Balansarea activității de picking și packing pentru campaniile de tip stoc au fost posibile prin modulul de wave picking ce a permis pregătirea cumulată a mai multor comenzi cu prioritate consecutiva, destinație (țară) comună ce ține cont în timp real de tipologie comenzi (single-line, multi-line) și capacitate zonă de stocare multi-line. Definirea de zone speciale pentru produse de valoare mare au fost posibile prin drepturile alocate utilizatorilor în sistem. Optimizarea rutei de picking a fost setată în funcție de dimensiunea echipei de picking active și rutei minime în depozit.

Funcţionalităţi implementate ulterior:

Inventar ciclic

Pentru a elimina cât mai mult din timpul alocat inventarului anual, inventarierea continuă a fost activată prin funcționalitatea Crosspoint Cycle Count, asigurând o echilibrare a activității pe parcursul unui ciclu de inventariere, stabilit de Fashion Days la 6 luni. Prin acuratețea dovedită și raportările puse la dispoziție de sistem acest proces a fost unul auditabil extern.

RMA (Return merchandise authorization)

Volumul ridicat de retururi specific industriei de retail on-line a condus la o nouă îmbunătățire vizată de proiect prin implementarea Crosspoint RMA în birourile locale ale Fashion Days și în depozitul central, ceea ce a condus la o trasabilitate completă a incidentelor de retur, o integrare cu sistemul intern de ticketing utilizat de departamentul de Customer Care. Motivele retururilor și imagini ale produselor au fost centralizate folosind Crosspoint WMS. A fost pasul major prin care singurul sistem informativ utilizat în depozit a devenit soluția de WMS, comunicarea cu celelalte departamente și sisteme fiind complet automatizată.

Stoc în consignație

Includerea de stoc în consignație a fost o cerință din business la care funcționalitățile standard ale sistemului au putut răspunde rapid pentru a integra acest tip de stoc în depozitul central fără a modifica modul de lucru sau fără a aloca zone dedicate la nivel fizic.

Cântărire colete

Pentru o mai bună integrare cu sistemul curierului s-a implementat cântărirea coletelor la momentul consolidării acestora în cutii, în funcție de rutele primite de la curier.

Posibilitate creare batch picking manual

Pentru a putea eficientiza pickingul pentru comenzi mari s-a implementat posibilitatea de a genera batch-uri manuale. Pentru aceste batch-uri se pot alege exact ce comenzi se doresc culese, spre deosebire de batch-urile normale care cumulează calupuri de comenzi după un algoritm automat.

Separare de conveior a fluxului de comenzi single-line

Fluxul de comenzi ce conțin un singur articol s-a separat de conveior. Astfel conveiorul s-a folosit pentru a consolida articolele din comenzi cu mai multe repere. S-a creat un post separat de facturare comenzi single-line eliberând conveiorul de articolele care se duceau direct la împachetare.

Separare mostre la recepție

Similar cu separare non-conformități s-a implementat și separarea mostrelor. Atunci când se primește un flag din ERP cu privire la necesitatea unor mostre, acest lucru este semnalat operatorului în momentul recepției. Mostrele dorite sunt astfel mutate în cutii specifice și trimise la departamentele unde acestea erau necesare.

Livrari bulk de stocuri

Pentru cazul în care un client are o înțelegere prin care poate să cumpere tot stocul rămas din anumite articole s-a implementat un flux prin care pickeri mută aceste produse în celule speciale din care se generează ieșirea mărfii.

Dashboard

S-a implementat monitorizarea operațiunilor din depozit pentru a ajuta la alocarea resurselor.

Transfer în depozite externe

Capacitatea multidepozit a sistemului WMS a fost necesară atât pentru a coordona activitatea mai multor depozite în WMS cât și a stocurilor inițial aflate în regim de custodie la operatori de servicii.

Integrare BI (Business Intelligence)

Consolidarea informațiilor din punct de vedere performanță și evoluție stoc pe zone au fost posibile prin integrarea cu soluția proprie de BI. Tranzacțiile de mișcare stoc între locații din Crosspoint au stat la baza urmăririi complete a transformărilor de stoc.

Solicitați detalii!

    Vreți să știți mai mult despre operațiunile desfășurate în propriile depozite, pentru a le optimiza și pentru a reduce costurile?

REZULTATE OBȚINUTE POST-IMPLEMENTARE

Automatizare

 
Un nou conveior complet automatizat a fost instalat și sincronizat cu Crosspoint WMS. Prin folosirea unui sistem intern de coduri de bare și scanarea redundantă, viteza a fost îmbunătățită cu 700% în timp ce FTE a fost redus cu 65%, iar rata de eroare a scăzut la un nivel subunitar.
 

1.500

comenzi / oră

Stocare inteligentă

 
Prin implementarea sistemului haotic de stocare folosit, timpii de recepție și picking au fost îmbunătățiți cu 400%.
Un metru pătrat de raft poate conține până la 500 de produse și întregul stoc este acum disponibil în timp real.
 
 
 

1,2 MIL

articole în stoc

Controlul

 
Fiecare etapă a procesului este complet monitorizată și controlată.
Mai multe sisteme asigură transparența și monitorizarea proceselor, a operațiunilor financiare și feedback-urile clienților.
Platforma BI stochează toate datele pentru raportare.
 

10.000

tranzacții / oră

Transformare

 
Procesul operațional a fost complet reproiectat și adaptat trecerii de de la flash sales la retail.
Implementarea Crosspoint WMS asigură controlul stocului și trasabilitatea completă de la livrare la retururile clienților.
 
 
 

0,01%

erori de procesare

Crosspoint

Soluție de înaltă fiabilitate cu costuri operaționale reduse

Înainte de implementarea automatizării, în Centrul de Distribuție, au lucrat 210 de persoane în trei schimburi, cu 70 de persoane pe schimb, ajungând la un maxim de 200 comenzi / oră cu un timp mediu de procesare de 30 de minute pe comandă.
În prezent, există doar două schimburi, cu 35 de persoane pe schimb, iar capacitatea de procesare a crescut până la 1.500 de comenzi pe oră, cu un timp mediu de procesare de sub 5 minute pe comandă. În plus, chiar dacă viteza de procesare a crescut enorm, erorile au scăzut de la 7% la mai puțin de 0,01%.
În cazul vârfurilor de vânzări, sistemul își dovedește flexibilitatea, permițând o creștere de capacitatea de procesare prin instalarea de stații de ambalare suplimentare sau extinderea la a treia treaptă.
WMS-ul poate fi modernizat și extins ușor datorită construcției modulare. Mai mult decât atât, personalul suplimentar nu necesită o pregătire specială – totul poate fi învățat în maximum 4 ore.
Sistemul oferă, de asemenea, o trasabilitate completă a produsului, indicând ce a făcut operatorul, verificarea calității, ambalarea sau transportul, cine a fost conducătorul auto, cu ce a fost transportat coletul, etc.

Point Logistix a înțeles foarte bine specificul afacerii noastre și procedurile interne, fapt care a redus semnificativ timpul de implementare. După optimizarea procedurilor logistice interne, am decis să extindem aplicația inițială prin dezvoltarea unor module suplimentare. Recomandăm această echipă pentru profesionalismul si capacitatea de a devansa termenele limită, chiar și atunci când sunt foarte strânse.

Paul Copil

Chief Operations Officer, Fashion Days

Studii de caz